خانه / اخبار / همایش نقش مهندسی مکانیک در مدیریت مصرف آب وانرژی و رونمایی از مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

همایش نقش مهندسی مکانیک در مدیریت مصرف آب وانرژی و رونمایی از مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

به مناسبت گرامیداشت روز مهندسی مکانیک (۲آبان) همایش نقش مهندسی مکانیک در مدیریت مصرف آب و انرژی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران و انجمن مهندسان مکانیک خراسان رضوی با حضور ۳۰۰ نفر از جامعه مهندسان مکانیک و عمران کشور برگزار گردید.

دکتر فرج اله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص تأثیر کنترل هدر رفت آب , استاندارد سازی آب کشاورزی , مدیریت و نظارت بر آبهای صنعتی و مصرفی خانگی در کاهش بحران آب کشور و همچنین تأثیر حضور مهندسین مکانیک در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی و آب صحبت هایی را داشتند .

همچنین بیان کردند: مهندسین اجرای مقرارت ملی ساختمان را بر اساس کیفیت ایمنی و ساخت و ساز در جامعه بر عهده دارند و سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان قوی‌ ترین و منسجم ترین تشکیلات بخش خصوصی است که گام اساسی را در عمران و آبادانی و ساخت و سازهای کشور برمی‌ دارد. وی اظهار کرد: اگر امروز مهندسان دست از کار فنی و مهندسی بکشند کدام دستگاه دولتی و غیر دولتی می تواند به اندازه آنها در زمینه کار و ظرفیت فنی در توسعه کشور موثر باشد؟
وی افزود: هم اکنون در حال تدوین پیش ‌نویس اصلاح قانون نظام مهندسی هستیم و تا کنون ۱۵ نشست ۳ ساعته در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این زمینه برگزار شده است و امروز ۴۵۸ هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی در کشور فعالیت داشته و ایران را می سازند.
در این مراسم از جلد دوم کتاب راهنمای مبحث ۱۹ قانون مقررات ملی ساختمان رونمایی شد.

رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور نیز در این مراسم بیان کردند :امروز برای حفظ و بقای انرژی باید به سمت احداث ساختمانهای هوشمند برویم .

دکتر کاری افزود :عایق گذاری، بهره گیری از نور طبیعی و باز استفاده از چرخه آب از مهمترین ویژگیهای ساختمان هوشمند است .

دکتر علیرضا نمدمالیان اصفهانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان محصولات سبک ساختمانی نیز صحبت هایی را در خصوص صدور شناسنامه فنی ساختمان و استفاده از مصالح استاندارد با توجه به دامنه کاربرد در ساختمان و همچنین یکپارچه سازی نظام نظارت و نهاد های تصمیم گیرنده در صنعت ساختمان را داشتند که آقای دکتر رجبی موافقت خود را با جلوگیری از ارزان سازی ساختمان که غیر استاندارد شدن مصالح و بهره وری پایین در بخش ساختمان را به همراه دارد اعلام نمودند.