خانه / اخبار انجمن / بروز رسانی استانداردهای ملی مصالح ساختمانی چراغ راه تولید و مصرف

بروز رسانی استانداردهای ملی مصالح ساختمانی چراغ راه تولید و مصرف

در حال حاضر گاهی مشاهده میشود سازمانها با عدم تدوین (ترجمه ) استانداردها مانعی پیش راه صنایع ساختمانی و صادرات آنها هستند

در بازارهای داخلی شاهد فقر اطلاعاتی در مورد استانداردها هستیم که این در مورد مصرف کنندگان و تولید کنندگان صادق است و باعث عدم تولید و ارائه محصولات بروز دنیا شده و عدم رشد و تنوع درتولیدات ساختمانی را به همراه داشته است .

عدم وجود استاندارهای مورد نیاز در بازارهای صادراتی نیز امکان رقابت با محصولات بروز شده بین المللی را کم کرده است از آن جمله موانعی است که استاندارد برای پذیرش بسته بندی یا در تدوین استانداردهای جدید ایجاد می کند و تولید کننده را در بروکراسی خود فرسوده می نماید . این موانع گاها حضور ورقابت را در بازارهای بین المللی مشکل کرده و میکند .

همچنین صنعت ساختمان کشور همکاری سازمانهای مختلف مسئول همچون مسکن و شهر سازی ، نظام مهندسی ، وزارت صنعت و معدن و تجارت ، موسسه استاندارد و… را به صورت یکپارچه طلب میکند . تا به کسانی که در تعقیب تکنولوژی روز دنیا هستند و بصورت دائمی در ایجاد تغییر و تحولات در این صنعت نقش دارند کمک کنند و کشور را به سمت رشد این صنعت و اقتصاد کشور که تابعی از رشد صنعت ساختمان میباشد هدایت کنند.

سازمانهای ذی ربط میتوانند با تدوین استانداردهای روز آمد موتور محرکی برای توانمند سازی تولید درصنایع ساختمانی داخلی باشند و به این وسیله مصرف کنندگان کالاهای ساختمانی را در معرض انتخابهای بهتر و نوآورانه تر قرار دهند .

نگارش : شرکت گچ صنعتی امید سمنان