خانه / اخبار / لزوم اجرایی شدن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

لزوم اجرایی شدن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

در جلسه مشترک انجمن صنفی محصولات سبک ساختمانی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، جناب آقای دکتر کلهر رئیس سازمان با اشاره به اهمیت آموزش های کاربردی و مهارت محور اظهار کرد: آموزش محور اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است و آموزش‌ها در سازمان نه فقط برای اعضا بلکه باید برای همه مردم باشد و مردم باید آموزش و آگاهی نسبت به حقوق خود واقف شوند.

وی تصریح نمود: ما به دنبال آموزش رایگان هستیم و معتقدیم آموزش هزینه نیست بلکه بهره وری بالا همراه با صرفه جویی است و سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین توانسته در این خصوص به رسالت خود عمل نماید.

دکتر کلهر با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مبحث ۱۹ گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بواسطه اعضای توانمند خود در بسیاری از موضوعات همچون اجرای مبحث ۱۹ پیشگام بوده است و جلسات و آزمایشات مختلفی را جهت تهیه چک لیست نظارتی مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در کمیسیون مربوطه داشته است که از ابتدای سال ۱۴۰۱ بصورت جدی اجرایی شدن آن در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اجرایی شدن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را در افزایش کیفیت موثر برشمرد و عنوان کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان در افزایش کیفیت ساخت و سازها و رضایتمندی بهره برداران بسیار موثر بوده و باید نظارتها نیز با حساسیت و دقت بیشتری توسط مهندسین ناظر صورت پذیرد.

مسئول انجمن محصولات سبک ساختمانی با اشاره به فعالیتها، استانداردها و گواهینامه‌های انجمن، آمادگی خود را جهت برگزاری دوره های آموزشی و عملی و بازدیدهای علمی اعلام نمود.

منبع: بر گرفته از سایت سازمان نظام مهندسی استان قزوین