خانه / اخبار / ارتقای صنعت بتن، زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی کشور است

ارتقای صنعت بتن، زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی کشور است

دکتر شکرچی‌زاده در آغاز به کار هفتمین کنفرانس ملی بتن گفت:

دکتر شکرچی‌زاده در افتتاحیه هفتمین کنفرانس ملی بتن گفت: صنعت بتن، صنعتی تاثیرگذار در اقتصاد کلان کشور است و هر گونه برنامه‌ریزی و اقدام در این حوزه می‌تواند مسیر دستیابی به رشد و توسعه  اقتصادی کشور را فراهم نماید.

۱

دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که در افتتاحیه اولین روز از هفتمین کنفرانس ملی بتن سخن می‌گفت،‌ با بیان این مطلب افزود: روز بتن فرصت مغتنمی است تا بتوانیم جمع‌بندی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه بتن کشور داشته باشیم و با اتکا به تجارب کسب شده، بهره‌وری در این حوزه را افزایش دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ ادغام صورت گرفته میان حوزه‌های راه،‌مسکن و شهرسازی فرصت مناسبی را فراهم آورد تا بتوانیم اطلاعات علمی و تحقیقاتی صنعت بتن را به حوزه راه نیز تسری بدهیم تا جایی که امروز بحث بتن و مجموعه اقدامات مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی در این حوزه در خدمت راه، ‌مسکن و شهرسازی کشور است.

وی،‌ مبحث رویه‌های بتنی را به عنوان یکی از محورهای مهم و تاثیرگذار در حوزه راه برشمرد و ادامه داد:‌ افزایش سهم رویه‌های بتنی در کشور با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی از سال گذشته با جدیت فراوان آغاز شده است و امیدواریم که بتوانیم با همکاری مناسب میان وزارت راه و شهرسازی و کمیته رویه‌های بتنی مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی در آینده شاهد افزایش رویه‌های بتنی در سطح راه‌‌های کشور باشیم.
دکتر شکرچی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برجسته خواندن مبحث سیمان و لزوم برنامه‌ریزی در این حوزه افزود: توسعه صنعت سیمان در کشور، توسعه پایداری نبوده است که نیازمند توجه بیشتر است و در کنار آن، باید زمینه مصرف صحیح سیمان را با اجرای برخی راهکارها فراهم نماییم.
وی، افزایش استفاده از رویه‌های بتنی و همچنین سازه‌های بتنی نسبت به سازه‌های فولادی را دو راهکار اساسی در این حوزه برشمرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تقویت رویه‌های آسفالتی در اساس را با بهره‌گیری از سیمان مهم دانست و ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی علاقمند است تا در این زمینه ضمن برقراری ارتباط و تعامل با محققین و متخصصین کشور زمینه افزایش تجربیات علمی در این حوزه را فراهم نماید.
دکتر شکرچی‌زاده در ادامه گفت: کاربرد موفق بتن منوط به یک طراحی و تولید هوشمندانه است و دو مقوله دانش و بتن به شدت به همدیگر پیوسته‌اند. در شرایط رکود فعلی، نگرانی‌هایی در حوزه کنترل کیفی بتن در سطح کشور وجود دارد و برخی آزمایشگاه‌های بتن دقت لازم را به عمل نیاورده که این مسئله رقابت ناسالمی را در این بخش به وجود آورده است.

دکتر شکرچی‌زاده با طرح موضوع بتن ۱۴۰۴ گفت: موضوع بتن ۱۴۰۴،‌ حرکت به سمت کیفی‌سازی بتن و بتن پرمقاومت است که باید با جدیت فراوان و مبتنی بر تجربیات گذشته دنبال شود.

منبع : سایت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی